17 listopada 2012

Bakłażan nadziewany fasolką szparagową i ryżem.


      Sobota wieczór, muzyka głośno otacza mnie swoimi dźwiękami. Nikogo nie ma w mieszkaniu, więc mogę bez skrępowania podśpiewywać wraz z Frankiem Sinatrą "I've got you under my skin". Otulona kołdrą popijając herbatę z imbirem zabrałam się za pisanie nowego posta.
Często gdy mówię ludziom, że prowadzę bloga kulinarnego, przyznają mi się, że też kochają gotować, jednak nie mają dla kogo, a dla jednej osoby im się po prostu nie chce . A przecież gotowanie dla samej siebie ma tyle zalet! Dla mnie to najlepsza szansa na wymyślanie nowych przepisów, bo nawet jeśli coś się nie uda, to tylko ja muszę to jeść i nikt nie zasmakuje mojej kulinarnej porażki (oczywiście hipotetycznie, bo mi zawsze wszystko wychodzi znakomicie :P).  Kolejną zaletą jest to, że nikt nie stoi nad Tobą i nie marudzi "Czemu dajesz cebulę?! ja nie lubię cebuli!" albo "Znowu bez mięsa?". Nie musisz się martwić o czyjeś alergie, diety czy inne preferencje kulinarne, robisz tylko to co TY chcesz i to jest piękne.
A co do minusów? Cóż nikt nie powie Ci "to najlepsza rzecz jaką w życiu jadłem", no i otwieranie jednej butelki wina na samotną kolację zahacza lekko o alkoholizm...



Dzisiejszy przepis jest idealny właśnie na samotną kolację, która wbrew pozorom nie musi być kanapką z pasztetem lub zupką chińską.

Bakłażan nadziewany fasolką szparagową i ryżem
(poziom trudności: średni, dla 1 osoby)


Składniki:


  • 1 bakłażan
  • 100 g ryżu (jeden woreczek)
  • 200 g fasolki szparagowej
  • 2 ząbki czosnku
  • ser do posypania na wierzchu
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa
  • ewentualnie 300 ml bulionu

Sposób przygotowania:

W lekko osolone wodzie gotujemy ryż na sypko, jeśli ugotujemy go na bulionie będzie smaczniejszy.
W międzyczasie musimy przekroić bakłażana na pół i wydrążyć wnętrze. Powstałe łódeczki lekko solimy aby po kilku minutach przetrzeć je ręcznikiem papierowym, dzięki temu pozbędziemy się goryczki. Następnie wkładamy je na jakieś 10 min do rozgrzanego do 200 C piekarnika. Fasolkę szparagową kroimy na 2 cm kawałki, czosnek drobno siekamy. Na patelnie wlewamy oliwę, wrzucamy czosnek, chwilę później fasolkę szparagową. Przesmażamy razem 2-3 minuty i następnie zalewamy szklanką wody, solimy i gotujemy tak długo aby fasolka zmiękła, a woda wyparowała. Dorzucamy pokrojone w kostkę wnętrze bakłażana, smażymy aż bakłażan zacznie się lekko rozpadać, dodajemy ryż, mieszamy wszystko razem, doprawiamy solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Wypełniamy łódeczki z bakłażana sypiąc na wierzchu odrobiną startego sera, wkładamy do piekarnika na 10-15 min.
Smacznego!








4 komentarze:

  1. Nie wiem, gdzie dorwałaś teraz fasolkę szparagową, ale to danie wygląda przepysznie! :D W sumie to takiego bakłażana można by chyba nafaszerować wszystkim i będzie dobre. Musze spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. PS. Mam starsznyyy problem z przepisywaniem tych haseł przy dodawniu komentarzy o.0 :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z miesiąc temu robiłam to danie, ale nie miałam czasu opublikować.
      Nie masz konta google? Nawet nie wiedziałam że są jakieś hasła :P

      Usuń
  3. No nie mam, bo mam na wordpressie bloga :P No jest żeby udowodnić, że sie jest człowiekiem, ale podane w wyjątkowo dziwnej formie, albo to ja jestem ślepa :P Widze też, ze jak nie mam konta google to nie moge odpowiadac na komentarze tutaj :P

    OdpowiedzUsuń